6/10/09

Operadores mobils i contra-fildelització dels clients

M'ha sorprès tant la situació en que m'he trobat, que els la he plantejada a varies persones d'orange, que amb la seva resposta m'han donat a entendre que tinc raó.

El meu telf. te quasi tres anys ja, i la bateria ja no dona més de sí ..blablabla.., he decidit que vull un HTC hero -amb android!-. Em puc gastar 470€ i comprar-lo lliure, o subvencionat per una operadora mòbil, aquí només puc triar orange. Tenint que contractar una tarifa després sí o sí, la opció és clara.

El meu cas és passant el meu num. actual privat a la feina, fent-ho així el telf. em surt pel mateix que si me l'agafo com a particular, 219€, que és el mateix que si em donen un num. nou d'orange. Fins aquí tot normal. Però, si vinc d'una altra companyia, surt per 89€! -és motiu de cese!-.

Algú els hauria de dir que està molt bé això d'aconseguir clients de la competència, però que si mentrestant marxen els teus propis per la teva estratègia patètica de fidelització que es limita a donar punts -amb una paritat equivalent als punts Nintendo o els de La Caixa, molts 00s però poca cosa realitzable- o ofertar terminals molt allunyats dels que enlloc de renovar canviin de companyia- poca cosa hauries de fer en el negoci. Però bé amb els marges amb que deuen treballar s'ho podran permetre...

El que jo he fet, i animo a que ho feu, és, anar a yoigo o simyo, i comprar una SIM amb número per 1€ o gratis segons els que agafeu, i un cop estigui activada fer la portabilitat a Orange -ja, soc un venut, però només el tenen ells el telf.-, ara ja teniu el telf. en les mateixes condicions però 130€ més barat, això sí, no conservareu el num original -el podeu deixar en prepagament i de tant en tant poseu la SIM antiga-.

És trist i desconcertant que facin fer coses així per a accedir a ofertes determinades. Ja us explicaré si m'ha sortit bé la jugada.



Cap comentari:

Publica un comentari